
OMEP Hrvatska u suorganizaciji s Učiteljskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu srdačno poziva sve koji sudjeluju u odgoju i obrazovanju djece od rođenja do osme godine života, da daju svoj doprinos sudjelovanjem na 11. OMEP Hrvatska skupu koji će se održati
16. - 17. ožujka 2026. u Hotelu Eden, Rovinj.
„Odgoj za mir: kvaliteta odnosa kao temelj promjene“
U središtu svakog procesa učenja i razvoja nalazi se odnos. Odnos odgojitelja i djeteta, suradnja s roditeljima, odnosi među kolegama i stručnim timovima, odnos prema prostoru i svakodnevnim situacijama, kao i odnos prema samome sebi – svi oni zajedno čine temelj dobrobiti djeteta i kvalitetnog odgojno-obrazovnog rada.
Kvaliteta tih odnosa ne utječe samo na neposredno iskustvo djeteta, već i na profesionalno oblikovanje odraslih koji sudjeluju u tom procesu.
Odgoj za mir započinje upravo u svakodnevici dječjeg vrtića – u načinu
na koji gledamo dijete, kako slušamo jedni druge, dijelimo prostor i vrijeme, gradimo sigurnost, povjerenje i osjećaj pripadnosti. Kultura mira gradi se kroz odnose utemeljene na poštovanju, dijalogu i uvažavanju različitosti, a upravo su ti odnosi prvi dodir djeteta s društvom i modelom zajedničkog življenja.
Ovaj skup otvara prostor za znanstveno i stručno promišljanje, dijeljenje praksi i otvaranje dijaloga o odnosima koji oblikuju svakodnevicu u odgojno-obrazovnim ustanovama – odnosima koji nisu samo sredstvo odgojno-obrazovnog rada, već i njegova srž.
Više o pitanjima na koja će Skup nastojati odgovoriti, kao i o podtemama pročitajte u Pozivu u nastavku.
11. OMEP-ov skup ovoga puta će se održati u Rovinju, najjačem turističkom
središtu Istre. Prepoznatljivog izgleda, okružen je sa ukupno 20 otoka i
otočića. Odlikuje se umjetnošću i romantikom, te predstavlja jedan od
najslikovitijih gradova na Mediteranu.
Mjesto održavanja skupa je Hotel Eden, a za potrebe rezervacije smještaja
u Hotelu Eden, na Maistrinim web stranicama otvoren je promo kod pod
nazivom OMEP26 putem kojeg sudionici mogu rezervirati smještaj.
Kako bi Vaš sažetak bio prijavljen, potrebno je prenijeti popunjen Word dokument putem online obrasca.
Sažetak je uspješno prijavljen tek po primitku e-maila potvrde. Ukoliko ga ne primite unutar 24 sata od prijave, ljubazno Vas molimo da kontaktirate tajništvo konferencije na info@omep.hr.
Rok za prijavu sažetaka je 30. 11. 2025.
Rok za prijavu sažetka produljen je do 19. 12. 2025.
Obavijest o prihvaćanju bit će poslana do kraja siječnja 2026.
dr. sc. Dubravka Miljković, profesor emeritus
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
. . .
Rođena je i školovala se u Zagrebu. Na Filozofskom fakultetu diplomirala je psihologiju I pedagogiju, završila poslijediplomski studij u polju psihologije i doktorirala u polju pedagogije. Najprije radila kao školski psiholog / pedagog u osnovnoj školi, školskom centru i gimnaziji, a od 2005. je na Odsjeku za obrazovne znanosti Učiteljskog fakultetu u Zagrebu (u okviru kojeg je držala nastavu i na PMF-u, Edukacijsko rehabilitacijskom i Kineziološkom fakultetu). Tijekom rada kontinuirano se dodatno educirala iz različitih psihoterapijskih pravaca i savjetodavnog rada te iz područja razvoja i vođenja nevladinih udruga (a u SAD-u i USAID Technical Cooperation Program u području menadžmenta nevladinih organizacija).
(Ko)autorica je 64 knjige, 16 poglavlja u knjigama, 70-ak znanstvenih te više od 500 znanstveno-popularnih i stručnih članaka. Izlagala je na velikom broju znanstvenih I stručnih skupova, održala više od 400 pozvanih predavanja (uključujući TEDx), kao i velik broj seminara i radionica za različite tvrtke u zemlji i inozemstvu. Gošća je u vrlo brojnim, različitim, radio I TV emisijama. Dobitnica je nekoliko nagrada uključujući Godišnja državna nagrada za popularizaciju znanosti.
„Zbog posebnih zasluga za razvitak i napredak Sveučilišta u Zagrebu te za međunarodno priznatu znanstvenu izvrsnost u području društvenih znanosti“ 2021. god. je izabrana u počasno zvanje professor emerita.
. . .
Humor nas povezuje .. VIŠE
prof. dr. sc. Marija Sablić
Filozofski fakultet u Osijeku
. . .
Prof. dr. sc. Marija Sablić zaposlena je na Filozofskom fakultetu u Osijeku na Odsjeku za pedagogiju. Kontinuirano radi na znanstvenom usavršavanju pri čemu su joj područja od posebnoga znanstvenog i istraživačkog interesa sljedeća: alternativni pedagoški pristupi, suvremene nastavne strategije, interkulturalni odgoj i obrazovanje te razvoj karijera mladih istraživača. Od 2017. do 2023. članica je uredništva uglednoga međunarodnog znanstvenog časopisa European Journal of Teacher Education. Također je članica uredništva časopisa Školski vjesnik. Od 2015. do 2021. godine (dva mandata), članica je predsjedništva ATEE-a (Associaton of Teacher Education in Europe), međunarodne udruge koja se bavi istraživanjem i unaprjeđivanjem nastavne prakse. Drži pozvana predavanja u zemlji i inozemstvu. Trenutačno sudjeluje i kao istraživačica u međunarodnom projektu
Promoting Digitalisation Among Teacher Educators in Europe' (digiTED@EU) (European commission). Posjeduje diplomu Montessori pedagoga za
rad s djecom u dobi od treće do dvanaeste godine.
Godine 2024. boravila je na Sveučilištu u Plymouthu, Ujedinjena Kraljevina, u okviru programa "Short-term Visiting International Researcher Scheme" koje je financiralo Sveučilište u Plymouthu na poziv direktorice Instituta za odgoj i obrazovanje Sveučilišta u Plymouthu, prof. dr. sc. Verity Campbell-Barr. U listopadu 2025. boravila je kao gostujuća profesorica na Sveučilištu u Bialystoku, Poljska. Od 2104. do 2018. godine bila je voditeljica Odsjeka za društvene znanosti Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti. Od lipnja 2021. do danas predsjednica je Povjerenstva za stjecanje doktorata znanosti doktorskoga studija Pedagogija i kultura suvremene škole na Filozofskom fakultetu u Osijeku.
Publikacije dostupne na crotis
. . .
Kvaliteta odnosa u ranoj dobi kao temelj odgoja za mir – Montessori perspektiva
VIŠE
prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić
Učiteljski fakultet Sveučilišta u u Rijeci
. . .
Prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić je redovita profesorica u području psihologije na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Nositeljica je kolegija: Opća psihologija, Razvojna psihologija ranog djetinjstva, Razvojna psihologija srednjeg djetinjstva, Psihologija ranog učenja i poučavanja, Emocionalna inteligencija, Razvojna psihopatologija, Pozitivna psihologija, Psihologija dobrobiti djece, Metodologija kvantitativnih istraživanja. Voditeljica je programa cjeloživotnog obrazovanja Mentalno zdravlje u odgoju i obrazovanju te nositeljica triju kolegija. Istraživački je aktivna u nekoliko područja psihologije: psihologiji ličnosti, pozitivnoj psihologiji, psihologiji dobrobiti i mentalnom zdravlju djece u odgoju i obrazovanju, te odgojitelja i učitelja, kao i metodologiji istraživanja (razvoju mjernih instrumenata). Dobitnica je Nagrade za Znanost iz područja društvenih znanosti Zaklade Sveučilišta u Rijeci za akademsku godinu 2014./2015. te za Nastavnu izvrsnost Sveučilišta u Rijeci za akademsku godinu 2016./2017. Obnašala je niz različitih institucionalnih funkcija. Vodila je sedam znanstvenih i infrastrukturnih projekata, a nedavno je pokrenula novi sveučilišni znanstveni projekt (2025-2029): ADJUST_WELL: Prilagodba u dječjem vrtiću: Unapređenje odgojno-obrazovne prakse kao facilitatora ranih prijelaza i dobrobiti djece [uniri-iz-25-115]. Do sada je objavila ukupno 230 znanstvenih radova. Autorica i urednica je četiriju knjiga na temu prijelaznih perioda djece i njihove prilagodbe u dječjim vrtićima i osnovnim školama, te su sve dio niza: Psihologija dobrobiti djece. Do sada je mentorski vodila 80 studenata. Održala je 200 izlaganja na različitim domaćim i stranim znanstvenim i stručnim skupovima. Glavna je urednica znanstvenog časopisa Odgojno-obrazovne teme, aktivna članica Hrvatskog psihološkog društva i Hrvatske psihološke komore, te OMEP-a.
. . .
Važnost ranih odnosa tijekom prijelaza i prilagodbe djece: odnos odgojitelj- dijete
VIŠE
Dr. Parisa Tadi
Faculty of Education, Southern Cross University: Lismore, NSW, AU
. . .
Dr. Parisa Tadi je viša predavačica i zamjenica ravnatelja za profesionalno iskustvo (akademsko) na Fakultetu za obrazovanje Sveučilišta Southern Cross u Australiji. Njezin rad usmjeren je na rani odgoj i obrazovanje, pedagogije usmjerene na jednakost i pristupe temeljene na odnosima koji prihvaćaju raznolikost i jačaju društvenu koheziju. Ima veliko iskustvo u programima profesionalnog iskustva unutar obrazovanja odgojitelja diljem Novog Zelanda, Australije, Kine i Bliskog istoka, pripremajući buduće edukatore da napreduju kao zagovornici pravednosti i dobrobiti zajednice.
Parisa je obnašala izvršnu ulogu u OMEP Aotearoa Novi Zeland, a trenutno je članica OMEP Australija. Također je aktivno uključena u Centar za preseljenje izbjeglica i inicijative za istraživanje u zajednici koje promiču uključivost i otpornost. Strastveno surađuje s edukatorima, obiteljima i zajednicama; uključujući migrantske i izbjegličke skupine; kao katalizatorima pozitivnih promjena.
Kao jedna od urednica International Journal of Early Childhood (Springer), Parisa se zalaže za znanstveno istraživanje koje promiče mir i pravdu u obrazovanju.
Njezina filozofija poučavanja naglašava refleksivnu, suosjećajnu i praksu utemeljenu na dokazima kako bi podržala holistički razvoj djece i živahne zajednice.
. . .
Mir počinje u malim trenucima:
Pristupi temeljeni na odnosima za uspješno obrazovanje
odgojitelja i društvenu koheziju.
Redovna registracija je obavezna i uključuje plaćanje kotizacije.
Rok za uplatu rane kotizacije istječe 1. 2. 2026. u ponoć.
Svi autori koji žele predstaviti svoj rad (uključujući koautore koji će biti
predavači) moraju se registrirati za konferenciju do 22. 2. 2026. kako bi
bili uključeni u službeni program.
| Vrsta kotizacije |
Članovi OMEP-a |
Ostali | STUDENTI | Rok uplate |
|---|---|---|---|---|
| RANA | 150 € | 200 € | 110 € | 1.2.2026 |
| KASNA | 200 € | 250 € | 160 € | 1.3.2026. |
Kotizacija, uplaćena do navedenih rokova, uključuje pristup svim
konferencijskim sesijama, pauze za kavu, ručkove, akreditaciju te
promotivni poklon.
Preliminarni program bit će objavljen početkom ožujka 2026.
Klara Bahtić, Dječji vrtić Prečko
Adrijana Višnjić-Jevtić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Matea Pintarić, Dječji vrtić Cvrčak
Eleonora Glavina, Dječji vrtić Cipelica
Dobrila Radeka, Dječji vrtić Ružno pače
Sarah Bacinger, Dječji vrtić Cipelica
Ivona Hrupak, Dječji vrtić RadostHelena Biškup, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu